DUYURU 2021/42
SAĞLIK BAKANLIĞI PERSONELİNİN ÇALIŞMA ESASLARINA İLİŞKİN GENELGE
Sağlık Bakanlığı tarafından, “Covid 19 Kapsamında Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Normalleşme ve Alınacak Tedbirler” konulu genelge yayınlanmıştır (Genelge Tarih: 03.03.2021/Esas: 60438742).
Sağlık Bakanlığı’nca yayımlanan daha önceki genel yazılar yürürlükten kaldırılmış ve yeni kontrollü normalleşmeye uygun düzenlemeler yapılmıştır
Söz konusu genelgeyle istihdam şekline bakılmaksızın Sağlık Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatında çalışan personelle ilgili düzenlemeler şu şekildedir;
• Covid-19 hastalığı için risk grubunda olan kanser hastaları ve organ nakli olanların durumları, Bakanlık merkez teşkilatında birim amirlerince, Bakanlığın ilgili ve bağlı kuruluşlarında, kuruluşun en üst amirince, illerde İl Sağlık Müdürü, ilçelerde İl Sağlık Müdürleri ile istişare etmek suretiyle İlçe Sağlık Müdürü/Toplum Sağlığı Merkezi Başkanı ve sağlık tesislerinde ise Başhekimliklerce değerlendirilerek idari izinli sayılıp sayılmayacaklarına karar verilecektir.
• Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığının 2 Haziran 2020’deki genel yazıları uyarınca, Bakanlık merkez ve taşra teşkilatında görev yapan hamile personele, hamileliğinin 24. haftasından 32. haftasına kadar olan süre içerisinde idari izin verilmesi uygulamasına devam edilecektir.
• Her ne sebeple olursa olsun bu süreçte görevinden çekilme (istifa) talebinde bulunan personelin talepleri kabul edilmeyecektir.
• Personelin talebi halinde, 27 Kasım 2020’deki genel yazı ile durdurulan, eşinin emekliye ayrılmasından kaynaklı atama, öğrenim durumuna dayalı atama, alt ve üst hizmet bölgelerine atama ile karşılıklı yer değiştirme ve engelli durumundan kaynaklı atamalara müsaade edilecektir.
• 27 Ağustos 2020 tarihli ‘esnek çalışma’ konulu genel yazı ile yürürlükten kaldırılmış olup Bakanlık merkez ve taşra teşkilatında görev yapan bütün personel, 2 Mart 2021’de tam zamanlı olarak mesailerine devam edecektir. Gerektiğinde illerde valilerce farklı mesai saatleri belirlenmesi halinde mesai konusunda bu saatlere riayet edilecektir.
• Bakanlık uhdesinde görev yapmakta iken başka kamu kurum ve kuruluşlarına atanma talep eden personele, muvafakat verilmesi uygulamasına müsaade edilecektir.
• Sağlık hizmetinin sunumunda artan acil bir ihtiyaç olması halinde, idari izinli sayılan personelin, mezkûr izinlerinin sonlandırıp görevlerine dönmelerinin sağlanmasına ilişkin olarak kurum amirlerine yetki verilmiş olup, bu kapsamda izin kullanan personele mücbir sebepler dışında ikamet ettikleri il dışına çıkmamaları bildirilecektir.
• Kamu sağlık hizmetinde ihtiyaç duyulan durumlarda Bakanlıkça zorunlu olarak iller arası geçici görevlendirilen (resen) personelin derhal ayrılışının yapılarak görevlendirildiği yere gitmesi sağlanacaktır.(Bu yazının tamamını okumak ve Yayınlarımız’a abone olmak için tıklayınız.)