Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Uygulaması
AMASYA, BARTIN VE ÇANKIRI İLLERİNDE BULUNAN MÜKELLEFLER/İŞVERENLERCE “MUHTASAR VE PRİM HİZMET BEYANNAMESİ” VERİLMESİ UYGULAMASINA 1 OCAK 2018,
DİĞER İLLERDE 1 TEMMUZ 2018 TARİHİNDE BAŞLANIYOR
ÖZET : Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği (Sıra No: 1)’de değişiklikler yapıldı.
– Kırşehir ilindeki mükellefler/işverenler için 1/6/2017 tarihinden itibaren başlamış olan (281 Seri No.lu Gelir Vergisi Genel Tebliğinde belirtilen bankalar hariç) Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi” verilmesi uygulamasına, Amasya, Bartın ve Çankırı illeri merkez ve ilçelerinde bulunan mükellefler/işverenler de 1/1/2018 tarihinden itibaren başlayacaktır.
– Diğer illerde uygulama, 1/7/2018 tarihinde başlayacaktır. 25/8/1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanununun Ek 5 inci maddesi kapsamında yarım çalışma ödeneği alan sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini içeren Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi, Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü tarafından en geç beyannamenin ilgili olduğu ayı takip eden üçüncü ayın 23’üncü günü saat 23.59’a kadar elektronik ortamda gönderilmesine ilişkin Geçici 2’nci madde düzenlemesi yürürlükten kaldırılmıştır.
18 Şubat 2017 tarihli ve 29983 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği (Sıra No:1)’nde, vergi kanunlarına göre vergi dairesine verilmesi gereken “Muhtasar Beyanname” ile 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında sigortalı sayılan kişileri bildirmekle yükümlü olanlar tarafından Sosyal Güvenlik Kurumuna verilmesi gereken “Aylık Prim ve Hizmet Belgesi”nin birleştirilmesi sonucunda oluşturulan “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin verilmesine ilişkin usul ve esaslar hakkında açıklamada bulunulmuştu Konuyla ilgili açıklamalarımıza ise 20.02.2017/35 sayılı Sirkülerimizde yer verilmişti.
21 Aralık 2017 tarihli ve 30277 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 3) ’de söz konusu Tebliğde değişiklikler yapılmıştır.
Yapılan değişiklikler aşağıdaki gibidir.
√ Amasya, Bartın ve Çankırı illeri merkez ve ilçelerinde bulunan mükellefler/işverenler (281 Seri No.lu Gelir Vergisi Genel Tebliğinde belirtilen bankalar hariç) için Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi” verilmesi uygulamasına, 1/1/2018 tarihinden itibaren başlanacaktır.
√ Mükelleflerce/işverenlerce Amasya, Bartın, Çankırı ve Kırşehir illeri dışındaki başka bir ilde istihdam edilmekle birlikte ücret ödemeleri veya tahakkuku bu illerde yapılan çalışanların ücret ödemeleri üzerinden tevkif edilen vergiler ile sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini içeren Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Amasya, Bartın, Çankırı veya Kırşehir illerindeki yetkili vergi dairelerine elektronik ortamda gönderilecektir.
√ Amasya, Bartın, Çankırı veya Kırşehir illerinde istihdam edilmekle birlikte ücret ödemesi veya tahakkuku bu iller dışında bir ilde yapılan çalışanların ücret ödemeleri üzerinden tevkif edilen vergilere ait muhtasar beyanname, ücret ödemesi veya tahakkukun yapıldığı yer vergi dairesine verilecektir. Ayrıca bu sigortalılara ait aylık prim ve hizmet belgeleri ise elektronik ortamda (e-bildirge) Kuruma verilmeye devam edilecektir.
√ Diğer illerde uygulama 1/7/2018 tarihinde başlayacaktır.
√ 25/8/1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanununun Ek 5 inci maddesi kapsamında yarım çalışma ödeneği alan sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini içeren Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi, Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü tarafından en geç beyannamenin ilgili olduğu ayı takip eden üçüncü ayın 23’üncü günü saat 23.59’a kadar elektronik ortamda gönderilmesine ilişkin Geçici 2’nci madde düzenlemesi yürürlükten kaldırılmıştır.
Tebliğde yapılan değişiklikler karşılaştırmalı olarak görmek için TIKLAYINIZ
Tebliğe Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ
Kaynak: TÜRMOB