DUYURU 2021/161
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞINDAN İŞYERLERİNDEKİ COVID-19 TEDBİRLERİNE İLİŞKİN GENEL YAZI
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca yayınlanan 02.09.2021 tarihli genel yazıda, işverenlerin işçilerinden PCR testi isteyebileceği ve işçilerin COVID-19 konusunda bilgilendirilmesi gerektiği belirtilmiştir.
İlgili genel yazıya göre;
• İşverenlerin, işyerinde karşılaşılabilecek sağlık ve güvenlik risklerine yönelik koruyucu ve önleyici tedbirler hakkında tüm işçilerini bilgilendirmekle yükümlü oldukları,
• İşverenlerin COVID-19 aşısı tamamlanmamış işçilerini yazılı olarak ayrıca bilgilendirmesi gerektiği,
• Bilgilendirme sonrasında aşı olmayan işçilere, kesin COVID-19 tanısı konması durumunun iş ve sosyal güvenlik mevzuatı açısından olası sonuçlarının da bildirilmesi gerektiği,
• COVID-19 aşısı olmayan işçilerden 6 Eylül 2021 tarihi itibariyle zorunlu olarak haftada bir kez PCR testi yaptırmalarının işyeri/işveren tarafından istenebileceği,
• Test sonuçlarının gerekli işlemler yapılmak üzere işyerinde kayıt altında tutulacağı,
Belirtilmiştir.
Buna göre işverenlerin COVID-19 aşısı olmayan işçilerden 6 Eylül 2021 tarihi itibariyle zorunlu olarak haftada bir kez PCR testi yaptırmalarını istemeleri mümkündür.
Ancak haklı bir gerekçesi olmaksızın PCR testi yaptırmak istemeyen çalışanlarla ilgili uygulanabilecek idari ve hukuki yaptırımlar konusunda gerekli görüşmeler tarafımızca gerçekleştirilmekte olup en kısa sürede bu husus hakkında bilgilendirme yapılacaktır.(Bu yazının tamamını okumak ve Yayınlarımız’a abone olmak için tıklayınız.)